6 ویژگی مهم برای معامله‌ گران

6 ویژگی مهم برای معامله‌ گران
1402/03/29 1063 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

در این مقاله، ما شش مهارت بسیار مهم که هر معامله‌گر باید به آنها توجه داشته باشد را بررسی خواهیم کرد و به شما نشان خواهیم داد که چگونه کمبود این مهارت ها می تواند باعث ایجاد مشکل شود. هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا از خطاهای رایجی که معامله‌گران را به دردسر می‌اندازند، رهایی یابید.

نویسنده و مترجم: فاطمه پورحسن


معاملات فراتر از دانستن نحوه عملکرد بازارها و یافتن میانگین متحرک بهینه برای معاملات است. معاملات نیازمند مجموعه‌ای از مهارتهای منحصر به فرد است. معاملات به کنترل احساسات، نظم و انضباط، سازگاری و چند ویژگی مهم دیگر نیازمند است. اینها چیزهایی هستند که در مدارس آموزش داده نمی‌شوند و پیشرفت در معاملات را برای یک معامله گر معمولی چالش برانگیز می کنند.

 

صبر

در معاملات سه نوع صبر لازمه کار است: ابتدا باید در زمان انتظار برای معاملات خود صبور باشید. بسیاری از معامله گران از FOMO (ترس از دست دادن) رنج می‌برند. آنها اغلب، قوانین معاملاتی خود را زیر پا می گذارند و خیلی زود وارد معاملات می شوند، بدون اینکه تایید لازم را از استراتژی و قوانین معاملاتی خود دریافت کنند.

"تا زمانی که بازار نظر شما را تایید نکرده است، هیچ اقدامی نکنید. کمی تاخیر در معامله، تضمینی بر درست بودن نظر شما می‌باشد. در یک کلام، یک معامله‌گر بی‌حوصله نباش." – جسی لیورمور

انتظار برای معاملات و اطمینان از اینکه معاملات شما با تمام معیارهای شما مطابقت دارد ضروری است. داشتن یک چک لیست می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرید.

دوم، یک معامله گر باید هنگام معامله صبور باشد. ماندن در معاملات سودآور، معامله‌گر برنده را از بازنده متمایز می کند. بسیاری از معامله گران بازنده خیلی زود از معاملات سودآور خود خارج می‌شوند زیرا می‌ترسند از اینکه مبادا سودشان کاهش یابد. داشتن یک برنامه خروج و تست کردن چندباره استراتژی‌تان می تواند به شما کمک کند تا نسبت به استراتژی‌ معاملاتی خود اطمینان حاصل کنید. 

در نهایت، یک معامله گر باید هنگام رشد حساب معاملاتی خود صبور باشد. معامله گران بی حوصله زمانی که می خواهند سرمایه خود را خیلی سریع رشد دهند، ریسک زیادی می کنند. فراموش نکنید مدیریت ریسک سنگ بنای معاملات حرفه ای و سودآور است.

 

کنجکاوی

معامله گران خوب کنجکاو هستند و دائماً در تلاشند تا روش معاملاتی خود را بهبود بخشند. اما توجه داشته باشید که در اینجا منظور از کنجکاوی، جهش از یک استراتژی معاملاتی به استراتژی دیگر نیست. منظور این است که سعی کنید همیشه نسبت به رویکرد معاملاتی خود پرسشگر باشید. سعی کنید همیشه راه‌‌هایی را برای بهبود عملکرد خود بیابید. مجله معاملاتیتان را بررسی کنید و ببینید در چه موقعیت‌هایی ضعیف عمل کردید و سعی در بهبود آنها داشته باشید. 

"هدف یک معامله‌گر موفق انجام بهترین معاملات است. پول اولویت دوم است." - الکساندر الدر

در اینجا چند سوال مفید وجود دارد که باید بپرسید:

  • چه کاری بهتر بود در این معامله انجام دهم؟
  • آیا قوانین معاملاتی خود را زیر پا گذاشتم؟
  • آیا رفتار معاملاتی مضر را تکرار کردم؟
  • آیا من از معامله سودآور خارج شدم؟
  • در مورد معاملاتم چه احساسی داشتم؟ آیا از روی احساسات معامله کردم؟

این سوالات نقطه شروع خوبی برای فرآیند بررسی شما هستند.

 

فروتنی

معامله‌گران موفق نیازی به اثبات خود ندارند. این اتفاق مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده می‌شود، بسیاری از مردم احساس می کنند برای اثبات خود نیاز به خودنمایی دارند. برای یک معامله گر، تکبر و اعتماد به نفس بیش از حد دو ویژگی شخصیتی هستند که موفقیت در دنیای معاملات را تقریبا غیرممکن می کند.

"فروتنی چیزی جز حقیقت نیست و غرور چیزی جز دروغ نیست." -  وینسنت دو پل

باید بپذیرید که نمی‌توانید این رفتار را در قبال بازار به کار گیرید. شما نمی‌توانید بازار را مجبور کنید مطابق میل شما رفتار کند. فقط می‌توانید به آنچه بازار انجام می‌دهد پاسخ دهید و بهتر است این واقعیت را بپذیرید.

همچنین باید بپذیرید که اشتباه کردن بخشی از معاملات است. معامله گران فروتن می توانند این حقیقت را تحمل کنند زیرا درک می کنند که نمی توان از ضرر جلوگیری کرد. فراموش نکنید ضرر به این معنی نیست که شما یک معامله گر بد هستید.


انعطاف پذیری

بسیاری از معامله‌گران «با معاملات خود ازدواج می‌کنند» به این معنی که پس از انجام تجزیه و تحلیل نمودار و نتیجه‌گیری در مورد حرکت سهام، به سختی می‌توانند ایده معاملاتی خود را کنار بگذارند. اتفاقی که می افتد این است که آنها در نهایت خیلی زود وارد معاملات می شوند و همچنین نمی توانند سیگنال هایی را ببینند که ایده آنها را نقض می کند. چنین معامله گرانی به برنامه معاملاتی خود پایبند نیستند و به سادگی بیش از حد به معاملات خود وابسته می شوند.

"کسانی که در اینجا دوام می‌آورند باهوش ترین‌ یا قوی‌ترین‌ها نیستند بلکه آنهایی هستند که تغییر را به بهترین شکل مدیریت می‌کنند."

معامله گران خوب به نمودارها و معاملات خود به طور عینی نگاه می‌کنند و تصمیمات بهینه ای را اتخاذ می‌کنند که در برنامه معاملاتی آنها قرار دارد. ایجاد یک برنامه معاملاتی قبل از شروع معامله می تواند به معامله گران کمک کند تا تصمیمات معاملاتی بهتری بگیرند.

 

کنترل احساسات

معامله گرانی که تحت تأثیر احساسات خود هستند، بی پروا معامله می کنند، قوانین معاملاتی خود را زیر پا می گذارند، نمی‌توانند با زیان مقابله کنند و معمولاً اصول مدیریت ریسک را نیز به کار نمی گیرند.

"اگر بتوانید بیاموزید که حالت ذهنی را ایجاد کنید که تحت تأثیر رفتار بازار قرار نگیرد، دیگر کشمکشی وجود نخواهد داشت." - مارک داگلاس

معامله گران باید بتوانند احساسات خود را کنترل کنند و در برابر میل به معامله فوری مقاومت کنند. هرچه در مورد رویکرد خود برای معاملات واضح تر باشید، معمولاً کمتر به مهابا عمل می‌کنید. شما باید قوانین روشنی برای نقاط ورود و خروج و مدیریت ریسک خود داشته باشید. قوانین معاملاتی خود را بنویسید و سپس تا جایی که می توانید آنها را آزمایش کنید تا به یک استراتژی مطمئن دست پیدا کنید.

 

انضباط

معامله گر منظم بودن به این معنی است که شما کارهایی را انجام می دهید که می دانید باید انجام دهید، چه تمایل به انجام آنها داشته باشید یا نه. معامله گر منضبط، اهمیت مجله معاملاتی و تست کردن استراتژی خود را می داند و اگرچه همیشه تمایلی به انجام آنها ندارد، اما به هر حال این کار را انجام می دهد زیرا می داند که بدون اینها، موفقیت در معامله امکان پذیر نیست.

به عنوان یک حرفه ای واقعی، جایی برای بهانه وجود ندارد. حرفه ای ها کارهایی را انجام می دهند که می دانند بدون توجه به احساسشان باید انجام دهند.

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت