معامله‌گران در مقابل تحلیلگران

معامله‌گران در مقابل تحلیلگران
1401/06/19 795 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

این مقاله از سایت tradeveda  تهیه شده است و بیشتر برای خارج از ایران صدق می‌کند.


این سوال ممکن است برای همه ما پیش بیاید که تفاوت اصلی بین یک معامله گر و یک تحلیلگر چیست؟
یک معامله گر قیمت را مطالعه می کند و معاملاتی را برای یک شرکت تجاری، بانک یا صندوق انجام می دهد و معاملاتی را اجرا می کند که با دیدگاه تحلیلگر هماهنگ باشد. از سوی دیگر، یک تحلیلگر شرایط اقتصادی، شرکت ها و صنایع را مطالعه می کند و به دنبال درک تأثیر داده های اساسی است.

 

معامله گر کیست؟

معامله گر کسی است که با کمک داده های بنیادی و فنی روی قیمت ها گمانه زنی می کند. معامله گران با قرار گرفتن در مکان مناسب و در زمان مناسب درآمد کسب می کنند، به این معنی که آنها به آنچه بازار می گوید تکیه می کنند نه آنچه فکر می کنند.
علاوه بر این، معامله گران با تجزیه و تحلیل داده های سیاسی و اقتصادی که می توانند بر قیمت یک کالای خاص تأثیر بگذارند، اطلاعاتی را جمع آوری می کنند. این حرفه ای ها احساسات خود را در طول دوره تجارت کنترل می کنند تا پاداش دریافت کنند. یک معامله گر می تواند در بازارهای مختلف مانند کالاها، سهام، فارکس، بدهی و مشتقات کار کند. او ممکن است در یک نوع طبقه دارایی یا سرمایه گذاری تخصص داشته باشد.

معامله گران می توانند از استراتژی های مختلفی برای تجارت استفاده کنند. آنها از تحلیل های بنیادی نیز استفاده میکنند که شامل بررسی وضعیت های مالی برای تعیین ارزش یک شرکت یا انتخاب تحلیل کمی و درک روندهای بازار بر اساس تحلیل های آماری است.
معامله گران اجرایی، استراتژی های افراد دیگر را اجرا می کنند و سعی می کنند با معامله در اوراق بهادار مختلف در یک زمان معین بهترین نتایج را به دست آورند. 

نکته ای که در مورد معامله گران باید به آن توجه کرد این است که آنها بر اساس عملکردشان قضاوت می شوند. این حرفه ای است که تا زمانی که برای شرکت سود بیاورید، می توانید در آن برتر باشید. غرامت می تواند از طریق حقوق باشد، اما کمیسیونی نیز وجود دارد که یک معامله گر بسته به درآمد خود برای شرکت، درآمد بیشتری دارد.

به همین دلیل است که معامله‌گران ماهر پول زیادی به دست می‌آورند، اما امنیت شغلی تضمین نشده است، زیرا می‌توانید بر اساس عملکرد ضعیف اخراج شوند. معامله گران ممکن است درباره اخبار و ایده های بازار با معامله گران دیگر صحبت کنند، اما کار تیمی کمتری نسبت به تحلیلگران وجود دارد.

معامله گران مبتدی با چالش تعیین اینکه آیا باید در بازار حضور داشته باشند یا در یک معامله کسب درآمد کنند، روبرو هستند. این دو مفهوم می توانند گیج کننده باشند و می توانند موفقیت فرد را به عنوان یک معامله گر تعیین کنند.

تحلیلگر کیست؟

یک تحلیلگر به دنبال درک تأثیر داده های اساسی است و در عین حال تصویر فنی را نیز در نظر می گیرد تا جهت درست را پیدا نماید. تحلیلگران، شرایط اقتصادی، شرکت ها و صنایع را مطالعه می کنند. یک تحلیلگر بسته به تعداد تماس‌های صحیح انجام شده اعتبار کسب می‌کند.

شما فقط به مدرک لیسانس نیاز دارید تا نقشی در تحقیقات سهام داشته باشید. با این حال، برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر، به سال ها عملکرد کاری چشمگیر نیاز دارید. همچنین ممکن است برای واجد شرایط بودن به عنوان یک تحلیلگر ارشد به مدرک MBA نیاز داشته باشید. تحلیلگران به دو دسته تحلیلگر تکنیکال و تحلیلگر بنیادی تقسیم می شوند.

تحلیلگران تکنیکال سعی می کنند فرصت ها را با ارزیابی روندهای آماری مانند حجم و حرکات در قیمت سهام شناسایی کنند. این تحلیلگران ارزش ذاتی اوراق بهادار را اندازه گیری نمی کنند، اما از نمودارها برای شناسایی روندها و الگوهایی استفاده می کنند که عملکرد سهام در آینده را پیش بینی می کند.

یک تحلیلگر تکنیکال بیشتر نگران تغییرات قیمت است که پویایی تقاضا و عرضه سهام را تعیین می کند. تجزیه و تحلیل تکنیکال بر داده های حجم و قیمت متمرکز است.

برخی از سیگنال‌های تحلیلگران تکنیکال شامل خطوط روند، میانگین‌های متحرک ساده، شاخص‌های حرکت، سطح حمایت و مقاومت است.
تحلیلگران بنیادی سهام را بر اساس ارزش ذاتی آنها ارزیابی می کنند. این تحلیلگران شرایط صنعت، شرایط اقتصادی، مدیریت شرکت های و قدرت مالی را مطالعه می کنند. تحلیلگران بنیادی هنگام ارزیابی سهام به هزینه ها، درآمدها، بدهی ها و دارایی ها نگاه می کنند. منبع اصلی داده آنها صورتهای مالی یک شرکت است. این شامل صورت جریان نقدی، صورت سود و زیان و ترازنامه است.

این گزاره ها برای محاسبه معیارهایی که نرخ رشد و عملکرد شرکت را نشان می دهد استفاده می شود. تحلیلگران بنیادی همچنین می توانند از عوامل اقتصادی و داده های صنعت برای پیش بینی رشد آینده استفاده کنند. پس از مقایسه نسبت‌ها و مدل‌های مختلف، یک مقدار تعیین می‌شود.

تحلیلگران منبع عالی برای یافتن داده های تاریخی در مورد نحوه عملکرد یک صنعت یا شرکت هستند. آنها گزارش هایی دارند که نمای تاریخی از شرکت/صنعت را ارائه می دهد که قدمت آن به پنج سال می رسد. تحلیلگران همچنین مسئول پیش‌بینی پتانسیل سود شرکتی هستند که در حال تجزیه و تحلیل هستند، و شواهدی را در مورد اینکه چرا به پیش‌بینی‌ها باور دارند، ارائه می‌کنند.

خلاصه اینکه معامله گر و تحلیلگر دو حرفه متفاوت هست. در حالی که یک معامله گر می تواند یک تحلیلگر باشد، یک تحلیلگر نمی تواند یک معامله گر باشد. 

ترجمه اختصاصی بارز

 

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت