چگونه ریسک سرمایه خود را مدیریت کنیم؟

چگونه ریسک سرمایه خود را مدیریت کنیم؟
1401/06/13 937 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : 20 دقیقه

بسیاری از افراد دنبال سرمایه گذاری بدون ریسک و با بازدهی مناسب هستند و هیچ کس دوست ندارد سرمایه اولیه خود را به خطر بی اندازد اگرچه سپرده‌گذاری در بانک به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری کم ریسک محسوب می‌شود، اما لزوما بهترین روش نیست! پس چطور میشود با ریسک کم تر در بورس سرمایه گذاری کرد؟

  1. با سرمایه گذاری در صندوق های درآمد ثابت
  2. خرید صندوق های سهامی 
  3. یادگیری مدیرت سرمایه و دانش مالی
  4. حفظ تنوع در سبد سهام  و ...

 

خرید سهام صندوق های درآمد ثابت روش ایده آل و کم ریسک به حساب میآید معمولا در مقایسه با سپرده های بانکی، بازدهی آن کمی بیشتر است و به دلیل ساختار کم ریسکی که دارد، می توان گفت که سود های پیش بینی شده آن تضمین شده است استراتژی مدیران این صندوق ها هدایت سرمایه مردم به سمت اوراق بدون ریسک است ماننده اوراق مشارکت  اوراق خرانه اسلامی  سهام و..
صندوق های سهامی 70 تا 95 درصد از سرمایه جمع آوری شده را در سهام و حق تقدم سهام پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار سرمایه گذاری میکنند و مابقی را در اوراق با درآمد ثابت مثل سپرد های بانکی اوراق مشارکت و سایر دارایی ها با درآمد ثابت سرمایه گذاری می کنند.


یادگیری مدیرت سرمایه و دانش مالی راهی نیست که بشه یک شبه طی کرد و نیاز به مطالعه کسب تجربه و حتی کلاس های آموزشی دارد . آشنایی با صورت های مالی شرکت ها آشنایی یا تولیدات شرکت ها و صنعت و نحلیل بنیادی آشنایی با قوانین بازارهای سرمایه آشنایی با تحلیل تکنیکال و... از قبیل راه ها کسب دانش مالی است.
برای حفظ تنوع در سبد سهام بهتر  است از  شرکت های معتبر تر در سبد سهام استفاده شود که حال فرقی ندارد چه خودتان خرید فروش میکنید چه از طریق سبد ها و صندوق ها، همیشه سعی کنید از صنعت ها مختلف درون سبد خودتان استفاده کنید و هیچ گاه تمامی سرمایه خود را در یک سهم نگه ندارید.

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت