صبر در بازار سرمایه به چه مفهوم است؟

صبر در بازار سرمایه به چه مفهوم است؟
1401/06/19 657 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : 5 دقیقه

خیلی شنیده ایم که گفته می شود بازار سرمایه به صبر فراوان نیاز دارد . گاهی این صبر به مفهوم انتظار برای به ثمر نشسن سرمایه گذاری ماست و گاهی هم انتظار برای خروج بازار از دوره رکود .
اما شاید بهترین تفسیر ، صبر کردن برای رسیدن زمان مناسب و قیمت مناسب برای ورود به یک سهم باشد . خرید در زمان مناسب و به خصوص قیمت مناسب می تواند دوره احتمالی در ضرر بودن ما و بسیاری از احساسات ناخوشایندی که منجر به اشتباه در تصمیم گیری نگهداری یا فروش در این دوره می‌شود را به شدت کاهش دهد.
این جمله را که "سهم بد در بازار خوب وارد پورتفو می شود را در بازار شنیده ایم " . بنظر می رسد حرف درستی است . این روزهای بازار سرمایه از این حیث برای چینش یک پورتفوی خوب بلند مدت فرصتهای زیادی برای افراد صبور ایجاد کرده است اما اشتباه در خرید به قیمت نامناسب ، "عموما" در بازار هیجانی صعودی و صف خرید های سنگین و گاها غیر واقعی اتفاق می افتد. ترس از جا ماندن غلبه مبکند بر آنچه برنامه ریزی کرده بودیم و می شود آنچه نباید بشود. 

بار دیگر که روی دکمه خرید کلیک می کنیم از خود بپرسیم آیا از قبل برنامه ای برای خرید در این قیمت داشتیم و یا صرفا جو بازار ما را به این سو هدایت کرده است .

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت