چگونه از فرسودگی معاملاتی جلوگیری کنم؟

چگونه از فرسودگی معاملاتی جلوگیری کنم؟
fatemeh pourhassan 1402/02/17 273 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

آیا من دچار فرسودگی معاملاتی شده‌ام؟

در این مقاله به شما کمک خواهد شد تا تفاوت بین فرسودگی معاملاتی و استرس را درک کنید و ریسک دچار شدن به آن را با چند راه حل ساده به حداقل برسانید.

نویسنده: فاطمه پورحسن


پس از اتفاقات سال 2020، «فرسودگی شغلی»، که از قرار گرفتن فرد در موقعیت‌های استرس زا نشات می‌گیرد، توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک بیماری مزمن شناخته شد و با توجه به اینکه پول یکی از رایج ترین دلایل استرس انسان است معامله گران در بازارهای مالی در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

- از آنجایی که به راحتی می توان استرس را با فرسودگی معاملاتی اشتباه گرفت به سوالات زیر پاسخ دهید، اگر پاسخ شما مثبت بود بدون شک دچار این بیماری شده‌اید.

  • آیا شروع به این سوال کرده‌اید که معامله‌کردن هنوز ارزشش را دارد؟
  • آیا فکر می کنید هیچ چیز درست پیش نمی‌رود و بازار نسبت به شما بی‌رحم است؟
  • آیا به خود و هر تصمیمی که می‌گیرید شک دارید؟
  • آیا انگیزه خود را از دست می‌دهید و یا احساس درماندگی و گرفتاری می‌کنید؟
  • آیا مدام احساس عصبانیت می‌کنید؟
  • آیا حتی با رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش، میگرن، درد عضلانی یا احساس بیماری دارید؟


در اینجا 5 نکته برای جلوگیری از فرسودگی معاملاتی گردآوری شده است تا به شما کمک کند هنگام معاملات سلامت روان خود را در اولویت قرار دهید.

1. یک برنامه روزانه ایجاد کنید و به آن پایبند باشید

ممکن است بازارها 24 ساعت کار کنند اما دلیل نمی‌شود که شما هم باید کار کنید. ساعات مشخصی را به فعالیت مرتبط با بازار اختصاص دهید و مطمئن شوید که در طول روز برای غذا خوردن و استراحت و تفریح کردن وقت دارید. 
ساعاتی در روز را حتما به ورزش اختصاص دهید.

2. تشخیص دهید که FOMO چه زمانی شروع می‌شود.

ترس از دست دادن یا FOMO. برای همه اتفاق افتاده است. اینکه احساسات شما کنترل شما را در دست بگیرد می تواند منجر به غفلت از برنامه های معاملاتی شود و به طور ناخودآگاه باعث می‌شود بیش از توان مالی خود سرمایه گذاری کنید. اولین قدم برای غلبه بر FOMO این است که تشخیص دهیم چه زمانی شروع می شود و سعی کنیم تا اثر بلندمدت آن را کاهش دهیم. در معاملات با مغزتان تصمیم بگیرید نه با قلبتان.

3. یک ژورنال معاملاتی داشته باشید.

ثبت گزارش معاملات به شما کمک می کند تا الگوها را راحت تر شناسایی کنید. این تمرین نه تنها شما را در مسیر موفقیت بلندمدت نگه می‌دارد، بلکه به افزایش اعتماد به نفس شما در معاملات نیز کمک می‌کند. این کار کمک می‌کند ویژگی های برد و باخت خود را شناسایی کنید و به شما امکان می دهد استراتژی‌های خود را اصلاح کنید.

4. چشمتان را استراحت دهید.

هر از چندگاهی چشم از صفحه کامپیوتر بردارید. این کار نه تنها برای جلوگیری از خستگی چشم و سردرد مهم است، بلکه به افزایش تمرکز و بهره‌وری شما نیز کمک می‌کند. قانون 20-20-20 را رعایت کنید. هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه به چیزی که 20 فوت (6متر) با شما فاصله دارد نگاه کنید. از امروز این کار را شروع کنید تا به عادت تبدیل شود.

 

5. به اندازه کافی بخوابید

خواب کم خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد و از عملکرد صحیح مغز جلوگیری می‌کند. عملکرد معاملاتی به استقامت ذهنی نیاز دارد. حصول اطمینان از اینکه بدن و ذهن شما زمان لازم برای استراحت دارد، باید جزء کلیدی هر طرح معاملاتی باشد.

 

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت