ارتباط بین پس انداز و سرمایه گذاری چیست؟

ارتباط بین پس انداز و سرمایه گذاری چیست؟
1401/05/23 812 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : 20 دقیقه

پس‌انداز چیست؟

پس‌انداز درآمد مازادی است که ضرورت خرج کردن ندارد. یا اینکه: مقدار پولی که پس از کسر هزینه ها (هزینه های معمولی که برای گذران زندگی نیاز است) از درآمد باقی می‌ماند، پس انداز است.

تعریفی که ارائه شد تعریف پس انداز مثبت است. گاهی فرد دارای پس انداز منفی می‌باشد و این زمانی اتفاق می افتد که، فرد مجبور به استقراض شده است.

پس انداز کردن رفتاری آینده‌نگر است که با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد. افراد محتاط با هدف در دسترس بودن نقدینگی در مواقع اضطراری دست به پس‌انداز می‌زنند. برخی افراد برای رسیدن به خواسته‌های بزرگی که نیاز به پول بزرگ دارد اقدام به پس‌انداز می‌کنند و برخی نیز هدف خاصی از پس از ندارند ( تا چه پیش آید!).
پس انداز افراد قابلیت تبدیل شدن به سرمایه گذاری را دارد که می‌تواند منجر به درآمدزایی برای آنها شود و معمولا به صورت نقد نگهداری می شود و بازده چندانی ندارد. در شرایط تورمی بهتر است به جای پس انداز، پول مازاد خود را سرمایه گذاری کنیم.

سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه‌گذاری تخصیص منابع مالی به خرید دارایی‌هایی است که در آینده منفعت ایجاد می‌کنند. این دارایی‌ها می‌توانند اوراق بهادار، ملک، ارز، طلا، سکه و ... باشند. سرمایه‌گذاری‌ها معمولا با ریسک همراه هستند. رعایت نکردن قواعد درست  سرمایه‌گذاری ریسک سرمایه‌گذاری را افزایش می دهد و این می تواند منجر به زیان شود. یکی از متداول ترین بازارها برای سرمایه‌گذاری، بازار های مالی هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت