هنر شناسایی الگوهای قیمت سهام در طبیعت

هنر شناسایی الگوهای قیمت سهام در طبیعت
1402/06/14 589 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

آیا الگوی نمودار سهام در طبیعت وجود دارد؟ آیا در طبیعت شهری و ساختمان ها می توان الگوها را دید؟ شاید به نظر اکثریت، بازار سهام، طبیعت و یا شهرسازی مقوله های بی ربطی نسبت به هم باشند. اما در این مقاله می خوانیم که این الگوهایی که در روی نمودارهای قیمت شکل می گیرد، ممکن است از طبیعت برگرفته شده باشد.

مقاله سایت art twerk

ترجمه: فاطمه پورحسن


این روزها حتی زمانی که شواهد تغییرات آب و هوایی در سرتاسر کره زمین به وضوح آشکار است، یک بحث ایدئولوژیک بر سر علل گرمایش جهانی وجود دارد. اگر بخواهیم یک مثال برای این وضعیت غیر عادی بزنیم، مثل این می ماند که ما در خانه ای باشیم که در حال سوختن است و حالا با هم بحث کنیم که این آتش سوزی عمدی بوده یا تصادفی. آنهایی که عاقلند از رویه‌هایی پیروی می‌کنند که توسط آتش‌نشانان حرفه‌ای در سراسر جهان اتخاذ می‌شود: ابتدا آتش را خاموش می کنند و سپس تحقیقات را انجام می‌دهند، یا به عبارتی با هم بحث می‌کنند. 

البته باید متذکر شویم که یک عقیده مخالف نیز وجود دارد که معتقد است، آب و هوا در واقع سردتر خواهد شد و نه گرمتر. با در نظر داشتن این موضوع، پس کوه‌های یخ بیشتر و بیشتری به سمت مناطق گرم‌تر کره زمین می‌روند و آن مناطق نیز به زودی یخ خواهند زد. پس با این نتیجه آن نخبگانی که به گرمایش زمین اعتقاد دارند، احمق هستند.

خب به نظر می رسد روند افزایش دما در سراسر زمین، باعث تولید توده های رو به رشدی از کوه های یخ فراری از خانه های قطب شمال و قطب جنوب شده است. این گونه تصور کنید که گروهی از کوه های یخ جوان و سرکش ورودی بندر نیویورک یا جنوب میامی را مسدود کرده و آشفتگی ایجاد کنند! این مطمئناً همه سفرهای دریایی که از آن بنادر حرکت می‌کنند را کاهش می‌دهد. کوه های یخ می توانند به اشکال مختلفی تبدیل شوند که به طرز فریبنده ای زیبا باشند، اما مطمئناً شما نمی خواهید کشتی‌تان به یکی از آنها برخورد کند.

چند تن از اشخاص عادی این تئوری را مطرح کرده اند که پدیده گرم شدن زمین به دنبال تصمیمات اشتباهی است که در اتاق های قانونگذاری گرفته شده است. به هر حال، پر واضح است که کسانی که در دریاهای آزاد قایق‌رانی می‌کنند، بهتر است با اصول اولیه نحوه شناسایی و اجتناب از برخورد با کوه‌های یخ آشنا شوند.

تصویر بالا چیزی شبیه به یکی از آن شهرهای شناور جدیدی است که شنیده ایم برای گردشگران ثروتمند آینده برنامه ریزی شده است. بر خلاف کوه های یخ، این شهرهای شناور جدید تمایل دارند در اقلیم گرمتر باشند. درست مانند تجزیه و تحلیل یک منظره طبیعی با کوه ها و دره ها، فرد باید از جایی که ایستاده به موضوع نگاه کند، یعنی باید نقطه نظر خودش را در نظر بگیرد. در نگاه به مناظر شهری، وقتی که باید تمام ویژگی‌های غیر معمول معماری مانند ساختارهای پیچ خورده در هم، معابد مصنوعی مایاها، اشکال فالیک و غیره را در نظر بگیرید، تحلیل آنها به مراتب پیچیده‌ و پیچیده‌تر نیز می‌شود.

بیایید در مورد روندهای «نزولی» که ممکن است در طبیعت یا مناظر شهری با آنها مواجه شویم؛ صحبت کنیم. در نظر بگیرید، هنگامی که یک نمودار نزولی را در موقعیت معکوس می بینید، می تواند به شما یک وضعیت صعودی را نشان دهد. برای مثال، اگر یک الگوی سر و شانه وارونه را در یک منظره ببینید، ممکن است به شما این را بگوید که دارید به یک دره نگاه می‌کنید، یا اینکه مثلا ساختمانی که پیش روی شماست، در حال ریزش است؛ خب در این صورت بهتر است دویدن را انتخاب کنید و فرار کنید. حالا برای آن که اهمیت آشنایی با الگوهای نمودارهای سهام و استفاده از آنها را در زندگی روزمره مان به شما نشان دهیم، اجازه دهید چارت غم انگیز هاند را به شما نشان دهیم. تجزیه و تحلیل الگوی طبیعی نشان می دهد که کشتی بدبخت تایتانیک، می توانست از بدبختی خود جلوگیری کند. بله درست است. حتی با وجود شرایط آب و هوایی مه آلود، اگر ناخدا کشتی ابتدایی ترین مهارت ها را در هنر شگفت انگیز تشخیص و تفسیر الگوی نمودار آموخته بود، می‌توانست از فاجعه جلوگیری کنند و آن کشتی را نجات دهند.

چیزی که چارت هاند نشان می دهد، شباهت بسیار چشمگیر بین دو مظنون کوه یخی که احتمالاً تایتانیک با آنها مواجه شده است و الگوهای نمودار خاصی که از نظر بصری بسیار شبیه آنها هستند؛ می باشد.

تصاویر نشان داده شده در بالا عکس هایی از دو مظنون است که قبل از غرق شدن تایتانیک در مجاورت آخرین مختصات اعلام شده تایتانیک دیده شده اند. این دو کوه یخ به وضوح به دو مورد از رایج ترین الگوهای نمودار سهام شباهت دارند. در سمت چپ یک دوبل تاپ نسبتا کم عمق وجود دارد، در حالی که در سمت راست ما یک الگوی سر و شانه آشکار را می بینیم - هر دو الگوی نزولی نشان دهنده قیمت های در حال کاهش یا کشتی در حال غرق شدن است. تصویر زیر یک سهام با نماد کوه یخ که معمولاً معامله می شود را نشان می دهد. ما خطوط حمایت و مقاومت (به رنگ قرمز) را اضافه کرده‌ایم تا الگو را راحت‌تر تشخیص دهیم. خط افقی آبی نشان دهنده سطح حمایت است. به وضوح می توان خطری که کوه های یخ یا مشتقات کوچکتر آنها می تواند برای یک کشتی یا سرمایه گذار که با الگوهای نمودار سهام آشنا نیست را مشاهده کرد. خب در مورد تصمیم تایتانیک هم می دانیم که این ماجرا چگونه به پایان رسید.

همه اینها برای این بود که به این نکته اشاره کنیم که اگر می‌خواهید الگوها را یاد بگیرید، تحلیل مناظر کوهستانی یا شهری، ایده بسیار خوبی برای تمرین تحلیل تکنیکال می باشد.

در آخر، یک سوال از شما داریم: آیا ممکن است الگوهای نمودار در طبیعت همان تأثیری را داشته باشند که در بازارها می‌گذارند؟ یعنی آیا می‌توانند به همان اندازه غیرقابل اعتماد باشند. اینجاست که هنر رمزگشایی الگوهای نمودارهای سهام به میان می‌آید. و اگر شما هم یک تحلیلگر سهام کوه یخ هستید، اکنون با تمام یخ‌هایی که در حال ذوب شدن است، احتمالا سرتان شلوغ تر از اینها باید باشد. در همین راستا برای شما آرزوی موفقیت داریم.

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت