تحلیل بنیادی حسینا

تحلیل بنیادی حسینا
1402/01/19 557 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

معرفی شرکت

شركت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا از سال 1366 فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت که به عنوان اولین شرکت در ارائه خدمات بندری می‌باشد، فعالیت هایی از قبیل خدمات بارگیری، تخلیه، انبار داری، ارائه خدمات دریایی و بندری و.... می‌باشد. هم اکنون فعالیت های بندری بوشهر، نوشهر، بندر امام خمینی و منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی( بندر عباس ) را در دست دارد. این شرکت 26 سال پس از تاسیسش با نماد حسینا در بازار فرابورس ایران پذیرفته شد.

 

سهامداران شرکت

شركت سياحتی ومراكزتفريحی پارسيان با  46 درصد و بنيادمستضعفان انقلاب اسلامی با  22.6 درصد از مهمترین سهامدران این شرکت می‌باشند. همچنین کنترل کننده نهایی شرکت بنيادمستضعفان انقلاب اسلامی می باشد.

مفروضات تحلیل

عملیات کانتینری در سال 1401 نسبت به سال قبل 29% افزایش داشته است. این در حالی است که حسینا 45% از این عملیات را انجام می دهد. فرض شده عملیات کانتینری برای سال 1402 نسبت به 1401 افزایشی نداشته باشد. حجم عملیات کانتینتری را در زیر می‌توانید مشاهده نمایید.

 

 

چنانچه مشاهده می شود با مفروضات محافظه کارانه حسینا در قیمت های فعلی از منظر سودسازی در منطقه ارزندگی قرار دارد.

پیش‌بینی

در بخش سایر درآمدها که به صورت ریالی افزایش می یابد، در سال 1401 با افزایش 50 درصدی همراه بود. این در حالی است که برای سال 1402 افزایش 35 درصدی در نظر گرفته شده است.

در بخش هزینه ها از آنجایی که حقوق و دستمزد بیش از 50% را شامل می شود، افزایش 35% در نظر گرفته شده است. لازم بذکر است که حسینا با تعدیل نیروی کار 10% از حقوق و دستمزد را کاهش داده است.

 

 

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت