تحلیل بنیادی فغدیر

تحلیل بنیادی فغدیر
1401/09/19 563 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

معرفی شرکت

به منظور توسعه صنایع آهن و فولاد کشور و در راستای چشم انداز 20 ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با همكاری سازمان توسعه و نوسازی معادن، صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال 1385 تاسیس شد.

کارخانه احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی با ظرفیت تولید سالیانه 800 هزار تن در سال با هدف تامین آهن اسفنجی مورد نیاز واحدهای ذوب و ریخته‌گری استان یزد و سایر تولیدکنندگان فولاد در کشور، در 25 کیلومتری شهر اردکان، استان یزد و در مجاورت گندله‌ سازی چادرملو و شرکت آهن و فولاد ارفع در محدوده‌ای به وسعت 86 هكتار احداث شده است.

 

مفروضات و پیش‌بینی 

سود پیش بینی شده آهن و فولاد غدیر سال 1401 و 1402 در سناریوهای مختلف در جداول پایین مشاهده می شود.

  • در هر سه سناریو فرض شده افزایش ظرفیت تولید اسفنجی در سال آتی منجر به افزایش تولید شود.
  • در سناریوی اول و دوم افزایش قیمت بیلت جهانی مورد بررسی قرار گرفته است و در سناریوی سوم فرض شده طرح توسعه گندله  در نیمه دوم سال آتی به بهره برداری برسد و با راندمان 50% فعالیت کند. ظرفیت اسمی واحد گندله شرکت 4 میلیون تن در سال است.
  • با فرض تولید 1 میلیون تن تولید گندله تفاوت خاصی در سود سازی شرکت اتفاق نخواهد افتاد چرا که هزینه های بهره برداری، استهلاک، دستمزد و هزینه های مالی بخش عمده ای از افزایش درآمد ناشی از افتتاح طرح توسعه را می بلعد. بنظر میرسد سود سازی درون زای فغدیر ناشی از طرح های جدید و افزایش درآمد شرکت های زیرمجموعه در سال 1403 با تغییرات جدی همراه شود.

 

 

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت