تحلیل بنیادی پاسا

تحلیل بنیادی پاسا
1402/06/01 644 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

شرکت ایران یاسا تایر و رابر ( پاسا ) در سال 1347، با نام شرکت سهامی کارخانجات تولید و صنعتی ایران یاسا به ثبت رسید. این شرکت پس از سال ها فعالیت سر انجام در سال 1382 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد و از سال 1392 تا امروز با ظرفیت اسمی 25،303،000 تن فعالیت می‌نماید. این شرکت در حال حاضر به عنوان اولین تولید کننده انواع تاير و تیوب موتورسیکلت، دوچرخه اي، اسكوتري، كشاورزي و انواع شيلنگ آب و گاز شناخته می‌شود. در این مقاله با در نظر گرفتن یک سری مفروضات و صورت سود زیان شرکت به تحلیل بنیادی پاسا و محاسبه سود هر سهم پرداختیم.


پاسا در بازار داخلی و خارجی

سهم بازار ایران یاسا در گروه محصولات تایر و موتور سیکلت 50 درصد، در گروه محصولات تایر 65 درصد و برای محصولات تیوب 39 درصد می باشد. همچنین طرح های توسعه ای را در دست بهره برداری دارد که سهم بیشتری از تامین نیاز کشور را به خود اختصاص خواهد داد. این شرکت بخشی از محصولات خود را راهی بازار جهانی نیز کرده است. محصولات ایران یاسا به کشورهایی از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، یمن، نیجریه، ترکیه و ترکمنستان صادر می گردد.

پاسا با دارابودن 68% از سهم بازار تایر موتورسیکلت، بیشترین سهم از بازار این محصول را در اختیار دارد. علاوه بر افزایش سرمایه از سود انباشته و معافیت مالیاتی ناشی از آن، طرح توسعه شرکت که در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید از پتانسیل های مهم شرکت است. 

a table by saham barez about pasa info

مقدار فروش برای سناریوی اول مشابه سال قبل و در سناریوی دوم مشابه متوسط فروش چهار ماهه شرکت در نظر گرفته شده است. ( این در حالی است که در بودجه اظهاری شرکت افزایش تولید و فروش لحاظ شده است).

شرکت در انتهای مردادماه برای محصولات خود افزایش نرخ گرفته است (تایر 25 درصد، تیوب 10 درصد). با توجه به مجوز نرخ فروش برای ادامه سال برای تایر این شرکت 161.3 میلیون تومان به ازای هر تن در نظر گرفته شده است.

a table by saham barez about pasa company

 

تحلیل تکنیکال نماد پاسا

در روزهایی که بازار اینطور در رکود است ،نموداری که در سقف اردیبهشت در نوسان است ، گویای پتانسیل مناسب سهم است. نمودار فوق روند حرکت قیمت از آبان سال گذشته را نمایش میدهد. 200 درصد رشد از آن تاریخ و 15 درصد بالای سقف مرداد 99 .

همانطور که مشخص است قیمت در یک کانال صعودی در حرکت بوده و در حال حاضر درگیر مقاومت هندسی و یکی از خطوط میانی کانال است . Rsi نیز نزدیک محدوده 70 است و بنابراین سناریوی اصلاح زمانی/قیمتی دور از ذهن نخواهد بود . در این حالت حمایت بسیار مهمی در محدوده 1550 وجود خواهد داشت .

اما شکست خط میانی کانال که با شکست همزمان سقف اردیبهشت همراه خواهد شد ، میتواند قیمت را تا سقف کانال صعودی که محدوده ایی داینامیک بوده و بسته به سرعت حرکت متفاوت خواهد بود پیش برد. 

a price diagram by saham barez technical analysis pasa

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت