تحلیل بنیادی شیران

تحلیل بنیادی شیران
1401/12/28 716 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

معرفی شرکت

شركت سرمايه‌گذاري صنايع شيميايي ايران (سهامي عام) در سال 1363 تأسيس گردید. عمليات اجرايي طرح ايجاد مجتمع آلكيل بنزن خطي (LAB) در اواخر سال 1369 در ناحيه‌اي به مساحت 3420000 مترمربع در منطقه صنعتي شمال غرب اصفهان آغاز شد.

 

موضوع فعالیت

شركت سرمايه‌گذاری صنايع شيميايی ايران (ICIIC) از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی (LAB)، آلکیلات سنگین (HAB) و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه می‌باشد. این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 80 درصد بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. شركت سرمايه گذاری صنايع شيميايی ايران در اصفهان واقع گردیده و صادرات محصولات این شرکت به اقصی نقاط جهان از طریق شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران در بندر بوشهر انجام می‌پذیرد. علاوه بر آن بارگیری محصولات برای مشتریان داخلی و برخی از مشتریان خارجی در کشورهای همجوار با استفاده از تجهیزات مکانیزه به طور مستقیم از مجتمع اصفهان صورت می‌گیرد.

 

مفروضات تحلیل

پیش‌بینی

در سناریوی اول فرض شده تنها نرخهای فروش صادراتی بر مبنای دلار توافقی (38000 تومان) باشد. این در حالی است که در سناریوی دوم هم فروش صادراتی، داخلی و هم مبنای خرید مواد اولیه بر مبنای دلار توافقی باشد. (در حال حاضر خرید مواد اولیه و نرخ فروش داخلی بر مبنای دلار 28500 است.)

سال مالی شیران 30 آذر است و شنبه هفته آتی به مجمع خواهد رفت و بنا بر روال سالهای قبل 70% معادل 1100 ریال تقسیم سود خواهد داشت.

 

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت