تحلیل بنیادی سشرق

تحلیل بنیادی سشرق
1402/03/17 616 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

معرفی شرکت

نخستين كارخانه مولدسيمان در سال 1332 در خراسان تاسیس گردید و هم اکنون به عنوان قدیم‌ترین کارخانه سیمان ایران شناخته می‌شود. در مهر ماه سال 1346 اولين كوره دوار با ظرفيت 300 تن در روز احداث گردید. سرانجام در سال 1356 این شرکت با نماد سشرق در بورس اوراق تهران پذیرفته شد. شرکت‌های تابعه این مجموعه سیمان سفید شرق، معادن زغال‌سنگ شرق، شرکت حمل و نقل سپهر، شرکت فرآورده‌های سیمان شرق و شرکت آهک صنعتی سیمان شرق می‌باشند. در حال حاضر، این شرکت جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر است. ظرفیت تولید این شرکت ۲ میلیون تن سیمان، ۲ میلیون تن کلینکر و ۱۶۵ هزار تن آهک در سال می‌باشد.

 

مفروضات تحلیل

پیش‌بینی

در مورد تقسیم سود زیرمجموعه ها، سیمان ایلام و گیلان سبز که قبلا تقسیم سود نداشته اند، در سال مالی جاری و بعد به ترتیب تقسیم سود 60% و 80% لحاظ شده و در سهگمت و پیوند گلستان مشابه سال مالی قبل اعمال شده است.

دو سناریو برای 6ماهه دوم شرکت در نظر گرفته شده، در هر دو سناریو مقدار فروش مشابه 6ماهه اول و میانگین نرخ فروش در سناریوی اول 600 و در سناریوی دوم 660 هزار تومان لحاظ شده است.

همانگونه که در سرفصل درآمد سرمایه گذاری ها مشاهده می شود سود سرمایه گذاری سشرق تقریبا 2 برابر سود عملیاتی اصلی شرکت اصلی است که وزنه اصلی این سود متعلق به سیمان سفید شرق است. سشرق مالکیت 100 درصدی سیمان سفید شرق را داراست و این شرکت مراحل عرضه اولیه خود را سپری می کند. 

ظرفیت سیمان سفید شرکت 315 هزار تن سیمان سفید است که 30 الی 40 درصد از فروش آن صادراتی و مابقی از طریق بورس کالا انجام می شود. این شرکت تقسیم سود 89 درصدی دارد.

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت