تحلیل بنیادی شراز

تحلیل بنیادی شراز
1402/06/21 332 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

شرکت پالایش نفت شیراز ( شراز ) در کیلومتر ۲۲ جاده‌ی شیراز- اصفهان واقع شده است. ظرفیت طراحی شده‌ی این پالایشگاه ۴۰۰۰۰ بشکه در روز معادل ۲ میلیون تن در سال می‌باشد. طبق طراحی خوراک نفت خام مورد نیاز به وسیله‌‌ی یک خط لوله‌ی۱۰ اینچی به طول ۲۳۰ کیلومتر از چاه‌های نفتی منطقه گچساران تأمین می‌شود. مراحل طراحی و ساخت این پالایشگاه از سال ۱۳۴۹ شروع شد و در سال ۱۳۵۲ به اتمام رسید و در همـان سال مورد بهره برداری قرار گرفت. در این مقاله با در نظر گرفتن نرخ دلار 37500 تومانی به تحلیل بنیادی این سهم پرداختیم.


در این تحلیل از آنجایی که دستورالعمل پالایش و پخش برای سال جاری هنوز ابلاغ نشده است، نرخ های خرید ماده اولیه و فروش فرآروده ها با دستورالعمل 1401 در نظر گرفته شده است.

 

مفروضات

  • در این تحلیل فرض شده تغییر مبنای دلار از ابتدای مهرماه اجرایی شود. از این رو نرخ مبنای تحلیل برای شش ماهه دوم 37500 تومان در نظر گرفته شده است.
  • برای ادامه سال نرخ های فروش و خرید ماده اولیه برابر متوسط نرخ های تابستان و ترکیب فروش مشابه متوسط پنج ماهه اول در نظر گرفته شده است. 
  • تاثیر موحودی ماده اولیه پس از تغییر مبنای دلار نیز در تحلیل لحاظ شده است.

sheraz info table by saham barez

 

دلار 37500 تومانی

با مفروضات فوق پیش بینی می شود شراز در سال مالی جاری توانایی شناسایی 3550 ریال به ازای هر سهم را داشته باشد. بعلاوه به ازای هر سهم 1100 ریال تاثیر مثبت موجودی فرآورده ها خواهد بود که با در نظر گرفتن آن سود شراز به 4650 ریال هم رشد خواهد کرد.

sheraz table buy saham barez

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت