چاقوی در حال سقوط در بازار

چاقوی در حال سقوط در بازار
1401/12/01 867 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

تا حد امکان سعی کنید چاقوی در حال سقوط را نگیرید!

اگر مطلقا چیزی در مورد سرمایه‌گذاری نشنیده‌اید حتما عبارت "کم بخر زیاد بفروش" یکبار به گوشتان خورده است. این توصیه با اینکه در تئوری منطقی است اما تا به حال به سرمایه‌گذاران زیادی آسیب زده است. اینکه بتوانیم قیمت پایین را پیدا کنیم در واقعیت اصلا ساده نیست. برخی اوقات سهام سقوط میکنند که معمولا دلایلی نیز دارد. این زمانها اکثرا وسوسه می‌شوند که خرید کنند؛ اینجاست که باید چاقوی در حال سقوط را به یاد بیاوریم!

عبارت چاقوی در حال سقوط به خرید سهامی اشاره دارد که قیمت آنها به سرعت در حال کاهش است. این عبارت در واقع یک هشدار است، چون ما نمی‌دانیم که سهم مورد نظرمان تا چه حد افت می‌کند پس بهتر است بی‌گدار به آب نزنیم. چاقوی در حال سقوط به شما می‌گوید صبر کنید تا قیمت به پایینترین حد برسد. در اینجا اگر بتوانید خوب بازار را زمان‌بندی کنید می‌توانید بدون اینکه آسیب ببینید چاقو را در دست بگیرید. در حرف ساده است اما در واقعیت اغلب سرمایه‌گذاران در گرفتن چاقو با شکست مواجه می‌شوند و خسارت زیادی می‌بینند. معامله‌گران به جای تلاش برای گرفتن چاقو باید با استفاده از شاخص‌های فنی و الگوهای نمودار و تحلیل تکنیکال به دنبال تایید تغییر روند باشند.

چاقوی در حال سقوط فرصت خرید خوبی برای سرمایه‌گذاران طولانی مدت نیز می‌باشد به شرطی که شرکت مورد نظر از لحاظ بنیادی شرایط خوبی داشته باشد.

توصیه‌هایی برای معاملات در زمان سقوط چاقو

  1. زمان بندی صحیح
  2. سرمایه کافی و پرتفوی متنوع
  3. تعیین حد ضرر
  4. شناخت عوامل بنیادی موثر بر بازار 
  5. کنترل هیجان

 

به یاد داشته باشید اگر شرایط زیر وجود دارد؛ کاملا از خرید در این زمانها اجتناب کنید:

  1. وقتی تحمل ریسک زیاد ندارید؛ در واقع پولی که نمی‌توانید از دست بدهید را می‌خواهید سرمایه‌‎گذاری کنید.
  2. زمانی که کاهش قیمتها به دلیل کلاهبرداری یا فساد مالی شرکتها و ... رخ داده و به نظر نمی‌رسد تغییر روند به زودی رخ دهد.
  3. زمانی که نمی‌توانید متوجه دلیل سقوط بازار شوید.
  4. هنگامی که حجم معاملات زیاد نیست.
  5. وقتی که نشانه خاصی از تغییر روند و اصلاح قیمت وجود ندارد.

 

مترجم و نویسنده: فاطمه پورحسن

منبع: babypips

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت