پیش بینی قیمت نفت در سال 2024 میلادی

پیش بینی قیمت نفت در سال 2024 میلادی
خشایار 1402/10/06 857 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

گلدمن ساکس به دلیل افزایش تولید آمریکا پیش بینی خود از قیمت نفت در سال 2024 را 12 درصد کاهش داد 

 


گلدمن ساکس پیش بینی خود از میانگین قیمت نفت در سال آینده را 12 درصد کاهش داده و دلیل آن تولید فراوان در ایالات متحده است.

بانک وال استریت روز یکشنبه در یادداشتی نوشت که اکنون پیش بینی می کند نفت برنت، معیار جهانی نفت، در سال 2024 به طور متوسط   به 81 دلار در هر بشکه برسد که از برآورد قبلی 92 دلار در هر بشکه کمتر است. پیش بینی می کند نفت برنت در ژوئن آینده به 85 دلار در هر بشکه برسد.

تحلیلگران این بانک گفتند که "دلیل کلیدی" انتظارات قیمت تجدید نظر شده "افزایش مداوم در سرعت حفاری و شدت تکمیل چاه" در ایالات متحده است.

نفت خام برنت و وست تگزاس اینترمدیت، معیار ایالات متحده، هر دو با 3.5 درصد افزایش به ترتیب به 79 و 74 دلار در هر بشکه تا ساعت 9.58 صبح دوشنبه به وقت شرقی رسیدند.

این رشد پس از آن اتفاق افتاد که غول نفتی BP اعلام کرد که به دلیل افزایش حملات به کشتی‌های شبه‌نظامیان حوثی حامی حماس در یمن ، تمامی محموله‌های نفتی را از طریق دریای سرخ متوقف می‌کند.

هر دو قرارداد نفتی همچنان از بالاترین رقم 13 ماهه 95 و 94 دلاری که در سپتامبر به ثبت رسیده بودند، کاهش یافته اند. با وجود اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش - گروهی از تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان موسوم به اوپک پلاس - گفته اند که کاهش عرضه 2.2 میلیون بشکه ای در روز را تا سه ماهه اول سال آینده تمدید خواهند کرد، قیمت ها کاهش یافته است. برای افزایش قیمت ها

سطوح بی سابقه تولید نفت در ایالات متحده به کاهش قیمت ها کمک کرده است. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده پیش بینی می کند که تولید نفت خام در سال جاری به بالاترین حد خود یعنی 12.9 میلیون بشکه در روز برسد و در سال 2024 به رکورد دیگری با میانگین 13.1 میلیون بشکه در روز برسد.

بازارها همچنین از کاهش احتمالی تقاضا برای نفت خام نگران هستند، به ویژه در چین، جایی که نشانه های مداومی از تضعیف اقتصاد وجود دارد.

با این حال، گلدمن ساکس گفت، کاهش عرضه توسط اوپک پلاس، یک بازگشت اقتصادی بالقوه در چین، و همچنین ریسک «متوسط» رکود اقتصادی ایالات متحده، از جمله عوامل دیگر، احتمالاً میزان کاهش قیمت نفت را محدود می‌کند.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda، روز دوشنبه در یادداشتی نوشت که خوش‌بینی در میان سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه بانک‌های مرکزی بزرگ جهان ممکن است به زودی کاهش نرخ‌های بهره را آغاز کنند، «احتمال کاهش نرخ بهره را افزایش داده است که می‌تواند از تقاضا (برای نفت) حمایت کند.

«فرد نرم» کمپین موفقیت‌آمیز بانک مرکزی برای کاهش تورم از طریق افزایش نرخ بهره بدون وارد کردن اقتصاد به رکود را توصیف می‌کند.

منبع: CNN.COM

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت