سقوط سهام آسیا، تورم چین به طرز شگفت انگیزی ملایم است

سقوط سهام آسیا، تورم چین به طرز شگفت انگیزی ملایم است
خشایار 1403/06/19 32 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه پس از نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی احتمالی ایالات متحده، وال استریت را کاهش داد ، اگرچه قیمت‌های آتی سهام آمریکا از افت اولیه افزایش یافتند و بازده اوراق به پایین‌ترین حد خود رسید.
داده‌های مربوط به قیمت‌های مصرف‌کننده (CPI) از چین نشان داد که غول آسیایی همچنان محرک کاهش تورم جهانی است و قیمت‌های تولیدکننده در ماه اوت سالانه 1.8 درصد کاهش یافت، زمانی که تحلیلگران به دنبال کاهش 1.4 درصدی بودند.
CPI همچنین پیش‌بینی‌های 0.6 درصدی را برای سال نادیده گرفت، با تقریباً تمام افزایش قیمت مواد غذایی و قیمت کالاها فقط 0.2 درصد، که به کاهش تقاضای داخلی اشاره دارد.
در یک یادداشت روشن تر، معاملات آتی S&P 500 و آتی نزدک هر دو 0.2 درصد پس از افت روز جمعه افزایش یافتند. قراردادهای آتی EUROSTOXX 50 0.3% و آتی FTSE 0.5% افزایش یافتند.
معاملات آتی صندوق فدرال رزرو کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران متعجب بودند که آیا گزارش مختلط حقوق و دستمزد ایالات متحده در ماه اوت برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به میزان بیش از 50 واحد پایه در جلسه هفته آینده کافی است یا خیر.
تا کنون، بازارها به احتمال 33 درصدی برای کاهش بزرگ دلالت دارند که بخشی از آن به دلیل اظهارنظرهای کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو و جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک در روز جمعه است، اگرچه والر گزینه کاهش تهاجمی را باز گذاشته است.
کریستین کلر، اقتصاددان بارکلیز، گفت: «خوانش ما از داده‌ها این است که بازار کار به سرد شدن ادامه می‌دهد، اما هیچ نشانه‌ای از وخامت سریع در شرایطی که مستلزم کاهش 50 واحدی نرخ بهره باشد، نمی‌بینیم».
وی افزود: «نکته مهم این است که ما در ارتباطات فدرال رزرو هیچ نشانه ای مبنی بر تمایل به این امر نمی بینیم. ما درخواست خود را برای فدرال رزرو برای شروع چرخه خود با کاهش 25 واحدی ادامه می دهیم، به دنبال آن دو جلسه 25 واحدی دیگر در دو نشست باقی مانده در سال جاری و در مجموع 75 واحد کاهش در سال آینده خواهد بود.
سرمایه‌گذاران به‌طور قابل‌توجهی سرسخت‌تر هستند و 113 امتیاز کاهش تا کریسمس و 132 واحد پایه دیگر برای سال 2025 قیمت‌گذاری کرده‌اند.
داده‌های مربوط به قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه اوت در روز چهارشنبه باید بر این مورد تأکید کند که اگر به اندازه آن نباشد، تورم اصلی از 2.9 درصد به 2.6 درصد کاهش یافته است.
سه شنبه شاهد مناظره دموکرات کامالا هریس و دونالد ترامپ جمهوری خواه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در 5 نوامبر است.

منبع : رویترز

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت