تحلیل تکنیکال دلار

تحلیل تکنیکال دلار
1401/08/15 629 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

این روزها شاهد رشد دلار بعد از شکست مقاومت تاریخی آن در 33500 تومان هستیم . به همین بهانه نگاهی به نمودار دلار و اهداف احتمالی نموداری آن کردیم:

در نمودار ماهانه (نمودار اول) ،روند حرکتی قیمت دلار از سال 90 و هزار تومان را مشاهده میکنیم . همانگونه که در نمودار مشخص است ، قیمت در یک کانال صعودی در حرکت بوده و سقف این کانال محدوده 45هزار تومان می باشد . 

 

در نمودار هفتگی (نمودار دوم ) ،روند حرکتی قیمت از 11 هزار تومان در آبان 98 را مشاهده می نمایید .در این نمودار نیز محدوده 45 هزار تومان سقف کانال صعودی می باشد . 

در نمودار روزانه (نمودار سوم) ،روند حرکتی قیمت از 20هزار تومان در اردیبهشت 1400 را ملاحظه می نمایید . سقف کانال صعودی در این نمودار محدوده بین 37 تا 38 هزار تومان می باشد که امیدواریم این کانال صعودی قیمت مانع رشد افسار گسیخته قیمت گردد.

 
نتیجه گیری بر اساس دیتایی که در اختیار داریم ،هدف بلند مدت دلار در نمودار ها محدوده 45 هزار تومان بوده اما  در تایم کوتاه مدت تر بسیار نزدیک به مقاومت هستیم و اصلاح قیمت به سمت سقف شکسته شده در 33500 تومان دور از ذهن نمی باشد .

در انتها لازم به ذکر است که مانند همیشه امیدواریم دلار در قیمتهایی که به نفع اقتصاد کشور است در نوسان بوده و وارد فاز هیجانی نگردد.

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت