تحلیل بنیادی فولاد

تحلیل بنیادی فولاد
1401/09/29 522 0 دیدگاه
مدت زمان مطالعه : دقیقه

معرفی شرکت

شركت فولاد مباركه اصفهان كه اكنون يكي از بزرگترين واحدهاي صنعتي جمهوري اسلامي ايران است در زميني به مساحت 35  كيلومتر مربع در نزديکي شهر مباركه و در 75 كيلومتري جنوب غربي شهر اصفهان واقع شده است.
عمليات اجرايي اين مجتمع در سال 1360 آغاز گرديد ودر دوران جنگ تحميلي و زير حملات هوايي جنگنده هاي دشمن بدست تواناي سربازان پر افتخار جبهه صنعت ادامه يافت فعاليتهاي ساختماني و فني اجرا شده در دوران ساخت اين مجتمع در خاورميانه كم نظير بوده و به عنوان مثال نزديك به 18 ميليون و 700 هزار متر مكعب خاك برداري و بالغ بر يك ميليون و 845 هزار متر مكعب بتن ريزي، يك ميليون و 800 هزار متر مربع قالب بندي و 80 هزار تن آرماتور ، حدود 150 هزار تن اسكلت فلزي، يك ميليون متر مربع نصب پوشش و بالغ بر 500 هزار تن تجهيزات و ماشين آلات در آن نصب گرديده است.

اولين كوره قوس الكتريكي واحد فولادسازي اين مجتمع در مهر ماه سال 1370 راه اندازي شد و در 23 ديماه سال 1371 خطوط توليد اين كارخانه بزرگ توسط رئيس جمهور وقت افتتاح گرديد،  با ورود محصولات فولادي اين شركت به بازار و افزايش تدريجي توليد تا سقف ظرفيت اسمي 2/4 ميليون تن بخش عمده اي از نياز كشور به اين كالاي استراتژيك بر طرف گرديد.

اين شركت در سالهاي پس از رسيدن به ظرفيت اسمي با كسب تجربه و توانمندي اقتصادي براي پاسخگويي به نياز روز افزون بازار داخلي و خارجي و استفاده بهينه از تجهيزات و ماشين آلات توليدي موجود اقدام به برنامه ريزي براي افزايش توليد در قالب طرح هاي توسعه نمود و با استفاده از منابع مالي حاصل از فروش داخلي و ارزي شركت و استفاده از اعتبارات مالي، ريالي و ارزي  اولين مرحله طرحهاي توسعه را اجرا نمود به نحوي که با اجراي اين طرح­ها، توليد شرکت براي رسيدن به ميزان حداقل 11/3 ميليون تن مذاب برنامه ­ريزي گرديده و در حال انجام مي ­باشند.

مفروضات و پیش‌بینی 

  • مقدار و ترکیب فروش شرکت برای سال ۱۴۰۲ مشابه سال 1401 فرض شده است. همچنین در هر دو سناریو مقدار هزینه های انرژی و افزایش آن تورمی در نظر گرفته شده است. تورم و دستمزد برای سال آینده 30 درصد فرض شده است. 
  • نکته حایز اهمیت باتوجه به گزارشات شرکت، بالاتر بودن ضرایب قیمت کنسانتره، گندله و اسفنجی نسبت به ضرایب محاسباتی از داده های استخراج شده از معاملات در بورس کالا است. 

برچسب ها :

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید

search credit cards
search credit cards
نظر ثبت شده 0
منوی سایت